عشق من،عطیه جونعشق من،عطیه جون، تا این لحظه: 11 سال و 1 ماه و 28 روز سن داره

عطیه، بزرگترین هدیه خدا به ما

4 ماه و سه هفته( ترجمه از بی بی سنتر)

1392/5/15 3:56
نویسنده : مامی عطیه
171 بازدید
اشتراک گذاری

رفته رفته نوزاد، شما را درک می کند و می فهمد، پس حرف زدن با او در طول روز بسیار اهمیت دارد.

البته خیلی هم پر حرفی نکنید چرا که او سکوت را نیز دوست دارد.باید مانند او کودک شد و مثل یک همدم با او صحبت کنید.

فراموش نکنید که باید رشد نوزاد را همچنان مد نظر داشته باشید.

نوزاد شما ،در این سن باید سر خود را 180 درجه بچرخاند.

دکتر سجاد یاکوب متخصص اطفال در لس آنجلس می گوید: اگر نوزاد در این سن تنه خود را بالا می کشد،ماهیچه هایش برای راه رفتن تقویت می شود.

توجه کنید که موسیقی بر روح نوزاد شما اثر دارد لذا ممکن است موزیکی که شما را آرام می کند اثر مشابه بر فرزند شما بگذارد.

به جای رادیو و تلویزیون موسیقی بگذارید.

جالب است بدانید مطالعات انجام شده در بریگهام نشان داده است که نوزادان نارس که در معرض موسیقی قرار گرفته اند در مقایسه با آن دسته که در معرض موسیقی نبوده اند،وزن گیری بهتر،فشار خون کمتر و ضربان قلب قویتر داشته اند.

موسیقی کلاسیک اگر چه ازنظر علمی درست نیست که کودک را باهوشتر می کند ولی آرامش بخش است.

برای نوزاد زمانی که گریه می کند لالایی بخوانید و بدانید صداهای تکراری و آشنا او را آرام می کند.اگر بلد نیستید یک سی دی لالایی بخرید.

سامانتا ماپلدورپ 0007.gifپزشکی در واشنگتن است که قویا معتقد است که توجه کردن به نوزاد هرگز سبب لوس کردن او نمی شود زیرا او شما را اولین منبع عشق و حمایت می داند.پس اگر کودک سعی کند توجه شما را جلب کند و شما به او توجه نکنید او احساس می کند که برایتان اهمیت ندارد و این سلامت روحی وی را به مخاطره می اندازد.

شما بیشتر از هر کسی می توانید نیاز های نوزاد را با آغوش محبت آمیز و فراهم کردن محیط مهیج برایش پاسخگو باشید.و این به رشد و یادگیری نوزاد بسیار کمک می کند.(به جای خرید اسباب بازی و لباس گران قیمت به او محبت کنیدني ني شكلك.)

لسلی گاوین متخصص اطفال در فلوریدا می گوید:لوس کردن نوزاد یعنی هر چه میخواهد در اختیارش قرار دهیم ولو اینکه برایش نا مناسب و خطر ناک باشد.0015.gif

هیچ مستندی موجود نیست که بگوید کودک با توجه کردن لوس می شود.گریه کودک پیامی را منتقل می کند.او خسته یا گرسنه است یا نیاز به تعویض پوشک دارد یا منظره ای که در آن قرار گرفته برایش خسته کننده است و نیاز به تعویض دارد.

وقتی شما نوزاد در حال گریه کردن را بلند می کنید این پیام را به او می رساند که به نیازش پاسخ داده اید و او احساس امنیت می کندني ني شكلك و سعی می کند برای بر طرف شدن نیازهایش ارتباط برقرار کند.

i65889965_2681

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)